utorok 14. mája 2013

Hummus a tahini

Dnes som hádam dlhšie hľadala ako varila. Nakoniec som však hľadané našla a aj večeru stihla urobiť. Teda, nebolo to úplne ako píšem — cícer bol od rána namočený vo vode a asi o štvrtej popoludní putoval na sporák. Kým sa varil, a aj raz zčasti vykypel, hľadala som recept. Už som raz hummus robila podľa akéhosi receptu z mimibazáru, ale to bol skôr hummus na slovenský spôsob. Dnes som našla recept, ktorý, myslím si, je trochu bližší originálu.
Objavila som ho na stránke Život s dietou.
Kde však vziať podvečer na dedine sezamovú pastu tahini? Sezam som doma našla, tak nasledovalo ďalšie googlenie — a na Porada.sk  jedna pani poradila, ako pastu vyrobiť doma:
„Tahini pasta: Získava sa rozdrvením svetlých sezamových semiačok aj so šupkou. Pridaním morskej soli vznikne slaná pasta, ktorá sa používa do slaných pokrmov, koláčov, na šaláty či ako doplnok niektorých jedál.
Domácí výroba: 1 hrnek vyloupaných sezamových nesolených semínek 1 lžíce sezamového oleje 1 lžíce vody, nemusí být Opražit semínka, umlet je, nebo rozmixovat je s olejem a je-li nutné tak vodou na hladkou pastu. TIP: Pasta se používá v mnoha receptech a může se také mazat na chleba. (Jednoduchá nátierka — zmiešať tahini s trochou vody, ono to zhustne a zbelie, ale pridávaj pomaly, ak je to veľmi riedke pridaj viac pasty. Podla chuti potom citronovú stavu, nasekané bylinky — ja dávam petržlenovú vňať, roztlačený cesnak, čierne korenie, soľ.)“

 

Ešte náš obľúbený lámankový chlieb a super večerička bola čo nevidieť na svete. Římský kmín doma nebol, na čierne korenie som zabudla — nezabudla som však na hŕbu posekanej pažitky a petržlenovej vňate. Všetci sa olizovali až za ušami. A ja mám konečne poruke spoľahlivý recept, až nabudúce budeme mať chuť na hummus. Možno po dlhšom čase bude opäť aj domáci chlebík :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára