utorok 3. decembra 2013

Konopné Vianoce

Milujem konopné plátno. Toto bolo celkom nové — teda nové — keď som ho našla v truhlici na povale, malo už nejakých 60 rokov. Ale bolo ešte nepoužité, celý balík. Mala som ešte pomerne ostrý zrak, čas i trpezlivosť, tak vzniklo zopár obrusov. Niektoré vám teraz ukážem.
Tieto síce nie sú vianočné, ale ku Vianociam sa farebne hodia :-)

 


 


Misa po starej mame


Táto výšivka nie je z nového plátna. Pôvodne to boli starečkove konopné gate, ale veľa ich asi neponosili. Plátno bolo ešte tvrdé, nevyšúchané, nevyprané. Rozpárala som ich a látku plnila krížikmi:


 
  


 

Je už december, ale ruža s drobnými ružičkami, ktorú máme pred domom, stále kvitne, hádam bude i do Vianoc. Pohľad na ňu pri príchode domov vždy poteší. Kúsok som si priniesla i dnu.

Slniečko dnes krásne svietilo…








2 komentáre:

  1. A já zase milujem slovenské výšivky. Zvláště s tím konopným plátnem tvoří krásnou souhru. Vlastně všechny moje knížky o výšivkách, co jsem si kdy koupila, jsou slovenské a dokud jsem na to viděla, vyšívala jsem podle nich. Jsem přímo unešená z výšivky nahoře v záhlaví vašeho blogu, to je čistá krása.
    Tímto zdravím na Slovensko a jsem ráda, že jsem přes pinterest našla někoho, u koho můžu obdivovat šikovné ruce :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, Vlaďka. Sledujem už dlho váš blog a tiež obdivujem vašu zručnosť i nápady. So zrakom už mám takisto problémy a prechádzam pomaly na ručné práce, pri ktorých sa oči až toľko nenamáhajú. Záleží mi ale na tom, aby i mojim dcérkam po mne zostalo čosi na pamiatku a aj aby som u nich podchytila záujem o tvorenie.
      Ďakujem Vám za uznanie a prajem všetko dobré v novom roku, najmä zdravie a veľa ovečiek :-)

      Odstrániť