utorok 17. decembra 2013

Prvý vianočný darček


Dostala som prvý darček! Parádička :-) Dnes mi ho priniesla doručovateľka — hneď mi zlepšila deň. Objednala som si pre seba k Vianociam predplatné časopisov Apetit a Venkov a styl. Na predplatné Apetitu bola vianočná zľava a k predplatnému Venkova sľubovali darček od Manufaktury. Tento mal byť doručený v januári, o to väčšie bolo prekvapenie, keď ho zaslali už teraz. Ani neviem, z čoho sa tešiť viac, či voňavej vanilkovej kozmetiky (sprchový gél, telové mlieko, krém na ruky) alebo ešte voňavejšej kávy a čierneho čaju s vanilkovou arómou. Takéto milé prekvapenia by mohli prichádzať i každý deň! :-)





A tu už je moja predvianočná aktivita: vykrajovanie zázvorníkov. Kedysi to bolo celkom bežné pečivo, dnes sa s ním už tak často nestretávame. My ho máme pritom veľmi obľúbené, je aromatické a ak sa nezje, tak trvanlivé :-)
Cesto je zhotovené z 5 vajíčok (ja dávam radšej 4 plus dva žĺtky), 500 g cukru, 1 kg polohrubej múky, 70 g masla, 1 balíčka mletého zázvoru a 10 g amónia (Salajky). Cesto zhotovíme tak, že najskôr dôkladne vyšľaháme vajcia s cukrom, pridáme vlažné rozpustené maslo, prisypeme časť múky, amónium a zázvor a kým sa dá miešame varechou alebo mixérom. Keď už sme prisypali toľko múky, že je cesto dosť husté, vysypeme zvyšnú múku na dosku, do nej vymiešané cesto a domiesime na doske. Rozvaľkáme na hrúbku asi pol centimetra a vykrajujeme zázvorníky. Nedávame ich na plech, ale na suchú, mierne pomúčenú dosku, kde budú do druhého dňa schnúť. Pritom ich otáčame spodnou časťou navrch, iba tak budú pekne zodvihnuté, hlavne rožky tých hviezdičiek. Na druhý deň, keď preschli, prekladáme ich na slabúčko vymastený plech (stačí pretrieť obalom z masla) a pečieme max. pri 180 stupňoch.



  



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára