utorok 14. januára 2014

Od rána v kuchyni


Nie, nemusíte sa báť, nestrávila som v kuchyni celý deň. Ale mám tam „z práce“ celkom blízko, tak si občas odskočím. Dnes to bolo za účelom
- zamiesenia chleba (miesil robot, ja som mu iba nasypala suroviny),

Chlieb váži takmer 1600 g, som zvedavá, koľko nám vydrží
- výroby domáceho jogurtu (príprava tak 5 minút, na sporáku už stál pol dňa sám bez môjho pričinenia, len som občas mrkla na teplomer),

1 liter obyč. mlieka, 1 kelímok bieleho jogurtu — pol dňa pri teplote cca 40 stupňov

Dnes som na skúšku pridala 1 lyžicu kukuričného škrobu, uvidíme, či bude hustejší
- uvarenia jablkového kompótu (to už bolo trochu nadlhšie, jablká bolo treba povykrajovať a ošúpať),

Z jabĺk golden delicious, netreba žiadne sladidlo, sú tam len klinčeky a pár kvapiek citrónovej šťavy


- uvarenia obeda (o tom sa zmienim nižšie podrobnejšie, ale takisto to trvalo krátko),

- odvápnenia kávovaru (to bolo neplánované, ale zaskočil ma na obed, keď som si išla uvariť kávu. Tak v duchu hesla „čo môžeš urobiť dnes…“ som vyriešila hneď i tento problém)
A odteraz až do polnoci budem do kuchyne odbiehať „z práce“ už iba keď vyhladnem alebo dostanem chuť na ďalšiu kávu :-)


Teraz ten spomínaný obedík: Syrový nákyp so šunkou
Recept je z kuchárskej knihy Varíme v mikrovlnke. Ja som piekla v obyč. rúre.
U nás nebol ani so šunkou, ale so sedliackou slaninou, lebo šunku sme doma nemali. Slanina však bola takmer bez slaniny, vyzerala skôr ako kus údeného mäsa.

 

 


Suroviny:
225 g strúhanky,
50 g nadrobno nakrájanej šunky (použila som vyššie spomenutú slaninu),
štipka horčice v prášku (ja som dala kávovú lyžičku kremžskej horčice),
lyžička sušenej bylinkovej zmesi (u nás provensálske bylinky),
175 g jemne postrúhaného syra čedar (dala som goudu a údený tekovský syr),
soľ, mleté čierne korenie,
3 vyšľahané vajíčka (v mojom nákype je 5, však sliepočky nám dobre nesú),
600 ml mlieka,
lyžica nasekanej petržlenovej vňate (nechcelo sa mi ísť von trhať petržlen, ale Anička si posypala žeruchou).

Z pôvodného receptu teda veľa neostalo, ale výsledok bol výborný. Piekla som na zapekacej miske, vymazanej maslom a vysypanej krupicou. Mohla som použiť menšiu, nákyp by bol vyšší. Podľa toho však, ako z neho ubúda, usudzujem, že nemá chybu :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára