piatok 24. apríla 2015

Naša čerešňa sa asi zbláznila




Len sa pozrite! — rozkvitnutá ako orgován :-) Snáď sa dočkáme aj nejakých čerešieň. Zdá sa mi, že tento rok okolo nej obletuje akosi málo včielok. Po iné roky to na nej bzučieva ako v úli.




Nie je to veľký stromček, máme ju hádam 6-7 rokov. Nedokážem ju však odfotiť celú, záhrada je okolo nej dosť plná ďalších stromkov a kríkov, ktoré prekážajú vo výhľade.



Včera sme boli na záhrade pri chalupe zasadiť zemiaky, tak som „zdokumentovala“ aj tamojšie čerešne.
Toto je už zaslúžilá (pomaly aj vyslúžilá) starenka, môže mať i viac než 70 rokov. Keď som bola malá, strom bol už vtedy obrovský. Čerešne, pokiaľ mi pamäť siaha, sa z nej oberávajú tak, že sa odrežú konáre a oberajú na zemi, lebo do tých výšav by si nikto za nimi liezť netrúfol. Tie kompóty a koláče, čo sa z nej narobili, by už nikto nedokázal spočítať :-)








A tu sú ďalšie dve: vpredu naša, tá môže mať tiež už tak 40 rokov a zadná je za plotom, u susedov, tiež už snáď i 70-ročná.  Túto našu, keď bola mladý stromček, vyvrátila zo zeme tatrovka, ktorá nám priviezla do dvora štrk. Tatko ju znovu zasadil. Potom niekoľko rokov trucovala a nemávala takmer žiadnu úrodu. Určite sa ale oplatilo nech ju žiť a znovu poriadne zakoreniť, teraz už bývajú na nej krvavočervené vynikajúce sladučké plody — juuuj, už aby to bolo… :-)





A ešte raz tá susedova. Veľmi blízko nej stála donedávna ešte jedna, rovnako veľká, obe srdcovky. Asi však boli zasadené natesno a nemali dosť živín, druhá pred časom vyschla.






Keď už spomínam srdcovky, i takáto už stihla rozkvitnúť. Túto rastlinu milujem. Veľmi rada by som  zohnala niekde ešte bielu do záhrady. 









Ráno v skleníku, keď som si bola natrhať reďkovky, objavila som zaujímavosť: rosa na listoch reďkoviek vytvorila takéto koráliky:






Príroda je teraz prekrásna, radosť žiť! A radosť byť vonku a užívať si tú krásu. Tak užívajte – prírodu i krásny slnečný víkend, ktorý je pred nami. Všetko len to naj vám prajem.
Vierka.

10 komentárov:

  1. Kvetoucí stromy jsou nádherné. Srdcovku jsem si letos také pořídila, zatím taktéž jen růžovou. Pěkný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Betka, ďakujem za návštevu môjho blogu. Pozdravujem tých tvojich blonďatých fešákov - ja mám iba dievčence :-)
      Užite si krásny víkend! Vierka

      Odstrániť
  2. Vierka, Robo(môj muž:) sa pýta, že aká to je odroda a na akom podpníku? Lebo je fantasticky zakvitnutá. To sme ešte nevideli.
    Srdiečko mám aj biele. Kúpila som ho minulý rok v Kauflande. A mali ho tam aj minulý týždeň tuším. Alebo predminulý? Krásne sa mi rozrástol. Odfotím a dám na blog. :)
    Krásny víkend.
    Dana :):)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, čerešňa je Napoleonova na podpníku mahalebka - kupovaná v Baumaxe, našla som z nej odloženú visačku :-) Sú to také svetlejšie chrupky. Minulý rok, keď dozrievali, bolo pomenej slniečka a zostali takmer žlté, sladké boli, chuťovo výborné, ale neočerveneli. Som zvedavá, čo bude na nej tento rok…
      Maj sa krásne! v.

      Odstrániť
  3. Vierko, to je nádhera. Ještě nikdy jsem neviděla třešeň, která by tak byla obalena v květech :-) Tak přeji, ať je pilné včelky dobře opýlí a jsou i dobré třešínky :-))) Krásné dny A.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Such beautiful pictures!!

    I am following you on gfc, would you like to follow me back so we can stay in touch?

    MY PETITE CORNER

    OdpovedaťOdstrániť
  5. That's the reason why I love spring so much :) Lovely photo captures :) Happy Sunday!
    Followed you via gfc, if you want you can check out my blog and maybe follow back. xx Maja
    - http://majasmuffin.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. spring has really found you!!! beautiful photos

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Girls, thank you for your interest in my blog, I'm glad you like my photos. Have a nice week! :-)
    Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť