utorok 10. septembra 2013

Tekvicový koláč, vlastne dva

Dnes som experimentovala, tak rýchlo idem písať, nech na nič nezabudnem :-)
Anička mi už niekoľko dní pripomína, že by sme mohli upiecť nejaký tekvicový koláč — a ja zasa jej, že nech mi nájde recept. Včera sa konečne na to zmohla, ale na jej recept neboli doma suroviny. Tak som prehľadala snáď celý internet, no nakoniec som si zaumienila, že to skombinujem do vlastného receptu. On to vlastne ani nie je recept, lebo sa nič nevážilo a nemeralo.

 
Našla som viacero receptov, kde bol korpus upečený z omrvín z keksov. Tak poďme na to: rôznych keksov sa doma našlo celkom dosť: čokoládové Bebe, maslové sušienky, kakaové venčeky i zopár piškót. Rozmixovala som ich sekáčikovým mixérom a pridala maslo a trochu mlieka, aby sa hmota dala natlačiť do formy a vytvarovať. Použila som ale omrvín veľa a tak bolo napokon na dva koláče. Nepiekla som tentokrát v koláčovej forme, ale v sklenených pekáčikoch z varného skla (teda pekáčikoch, skôr pekáčoch, väčší mal 3,5 litra).

 




To bola zatiaľ tá jednoduchšia časť. Ide sa na náplň. Za hrnček uvarenej a scedenej tekvice, tvaroh, kyslá smotana, 4 vajíčka, cukor s vanilkou, škorica, zázvor, dúfam, že som na nič nezabudla. Ba, bála som sa, že to nestuhne, tak som tam usypala ešte za polievkovú lyžicu zemiakového škrobu.
Druhý pekáčik, menší, bol opäť experiment, do neho som ešte nakrájala ošúpané jabĺčka. 

Vanilka nemôže chýbať

 


 

 


  
 




  
 


 
Čo vám budem hovoriť, jeden koláč lepší ako druhý… :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára