utorok 5. novembra 2013

Višne, fazuľa, tekvica…

Človek by si povedal — júl, august, september — ale kdeže, višne som objavila na chalupe v mrazničke, keď som ju išla odmraziť. Asi poldruha kila, tak šup s nimi na sporák a už sa aj varil džem.




Fazuľa nám tento rok obrástla celý altánok, ale nie a nie dozrieť a vyschnúť. Tak sme oberali zelenú. Lusky už boli dosť vláknité a tvrdé, tak aspoň fazuľky vylúpeme, oblanšírujeme a zamrazíme. Dievčatám sa veľmi nechcelo, ale keď objavili ružovú fazuľu, začalo dobrodružstvo, ktorá skôr nájde ešte krajšiu.





 
Domov sme si priniesli tekvicu. Polovica skončila vo výbornej polievke (cibuľa, tekvica, zemiaky, mrkva, soľ, korenie, zázvor a petržlenová vňať a opečené kocky chleba).  Baby dobiedzali, že sme už dlho nerobili tekvicový cheesecake. Tak som ich dnes prekvapila a keď prišli zo školy, už ich aj čakal na stole. Ako som ho piekla minule, zaznačila som si to tu, nech nezabudnem :-) Teraz som ho iba nepatrne obmenila, na korpus som použila maslo, mlieko, piškóty, kakaové venčeky a rôzne zvyšky celozrnných čokoládových a škoricových lupienkov, do tvarohovej náplne tekvicové pyré, tvaroh, trochu sladkej smotany, 4 vajíčka, vanilku, cukor, škoricu a trošku mletého zázvoru. Jednoduchú srdiečkovú ozdobu sme naň dali spoločne, viac-menej len preto, aby videli, ako sa to robí, no a kvôli fotke, inak to nebolo vôbec potrebné, kus koláča razom zmizlo, len sa tak zaprášilo.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára