štvrtok 2. januára 2014

Domáce rezance

Dala som si predsavzatie, že sa budem usilovať nakupovať čo najmenej balených potravín a ešte menej polotovarov. Nie je to nič novoročné, ani nové, robím to tak už dlhšie a v rámci časových možností.
Dnes som si urobila pracovnú obedňajšiu prestávku a pretože baby ešte prázdninujú, ukuchtila som šošovicovú polievku a rezance. Šošovica, samozrejme, balená bola, tú ešte vypestovať nedokážem. Ale rezance boli domáce, s orieškami. A pretože naše sliepočky sa snažia a nesú ostošesť, narobila som toľko cesta, že by sme jedli rezance tri dni. Časť som teda spracovala strojčekom na tenučké polievkové rezance a suším ich do zásoby.
Do cesta na cestoviny zvyknem dávať aj lyžicu olivového oleja, niekedy masti, ale keďže tieto majú byť trvanlivé, dala som len múku, vajíčka, soľ a trochu vody. Cesto mi krásne spracoval robot, ja som iba rozvaľkala ciestka a krájala. Na tenké rezančeky som použila strojček, ktorý bol vyrobený podomácky, má už hádam i štyridsať rokov. Mám i kupovaný, ktorý cesto i rozvaľká natenko, ale tento mám radšej, počas jeho existencie už ním prešlo cesto zo stoviek vajíčok, používala ho moja mama i babka.


 


 



Aj Evka sa nakoniec zapojila do kuchtenia a vyčarovala panáka múčneho :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára