štvrtok 4. septembra 2014

Narodeniny

Nie je to tak dávno, čo som strávila 5 týždňov v pôrodnici s bábätkom, ktoré malo 1730 g a 42 cm. Čas letí a „bábätko“ už má 13 rokov a normálne miery. K 13. narodeninám sa mi podarilo ukuchtiť motýliu tortu. Cukrárky, prosím o zhovievavosť — žiadne poťahovky, spústy farieb a ozdôb sa nekonali. Ale bola výborná a zmizla rýchlosťou blesku.


Dlhý víkend sme, samozrejme, trávili na chalupe — ako inak než pracovne. Odchádzali sme však s pocitom, že zasa to tam máme o kúsok krajšie, útulnejšie, obývateľnejšie.

Bylinková špirála. Ani som nedúfala, že sa na nej rastlinkám bude tak páčiť. Jediná šalvia je z Baumaxu, ostatné z domácich zdrojov.

Aksamietnice nie sú bylinky, aspoň o tom neviem, ale v sychravom počasí je pohľad na ne vskutku liečivý :-)

Dva trsy pažitky, šťavnatej ako na jar

Repík ma tiež príjemne prekvapil

Zásoba vňaťového petržlenu

Vľavo panašovaná šalvia, vpredu pľúcnik a materina dúška

Na nechtíku sa objavujú stále nové kvietky

Náhrada za slniečko v daždivých dňoch — a navyše odpudzovač škodcov


Ruta, už odkvitnutá, na jar ju bude treba nakrátko ostrihať

Oegano, nechtík, šalvia, pažitka

Klematis tento rok veľa nekvitol, možno som ho veľmi ostrihala — alebo málo?




Pred rokom mi kamarátka priniesla korienok mäty. Z korienka je džungľa, ktorú ani nestíham sušiť a spracovávať. Aspoňže stihla rozkvitnúť. A rozvoniava naďaleko, stačí okolo nej prejsť a nepatrne sa jej dotknúť.



Jesenné astry ukázali prvé kvietky. Keď prídeme o týždeň, nájdeme celý ružovo-fialový záhon.

Rozchodník

Pastva pre včielky
  
Rukavičník



Ružové hrozno, odrodu nepoznám



Klematis 2

Veľkozrnná biela fazuľa

Povojník

Šarlátová fazuľa






A na záver — kana indická. Mám ju prvýkrát, niekoľko rastlín. Zatiaľ začína kvitnúť prvá z nich. Je to nádhera.





Pôvodne som sa v blogu chcela viac venovať ručným prácam. Všímam si ale, že ma to tento rok viac ťahá von, na vzduch, do záhrady, na dvor, do prírody. Predpokladám však, že s predlžujúcimi sa večermi príde i na tie ručné práce. Predtým ma ale čaká ešte trochu cestovania. Nesmierne sa teším — na staré známe miesta a na nové zážitky.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára