piatok 31. augusta 2018

Takto to ďalej nejde…



… povedala som si nedávno, keď som z postele zahliadla, že kaktus už nemá kam rásť. Ibaže by si vyvŕtal dieru do prekladu nad oknom. Pri tom, aký narástol vysoký a štíhly, som sa ho bála i dotknúť, aby sa na mňa  náhodou neprevrhol. Ale čo s ním? Keby som sa i odvážila ho preniesť, nie je vlastne kam. O pestovaní kaktusov nemám žiadne teoretické vedomosti. Toto je jeden z tých, ktoré mi vyrástli zo semiačok, zasiatych na jar 2013 (viem to, lebo som to vtedy spomínala i v blogu). Dorástol do úctyhodných 136 cm. Koniec žartom, milý kaktus, ide sa experimentovať. Do jednej ruky kus kartóna, do druhej ostrý nôž.

 

  

Prekvapilo ma, že sa krájal takmer ako šalátová uhorka, čakala som, že bude pevnejší. Odrezok (teda ak sa tak dá nazvať 45-centimetrový kus) som nechala ležať na parapete do druhého dňa a uvažovala, čo s ním. Vyhodiť? Bolo mi ho ľúto. Skúsim ho teda zasadiť.
A tak mám zatiaľ z jedného kaktusa dva. Ktorý z nich to prežije, uvidíme o nejaký čas. Po zhruba týždni to vyzerá nádejne, ale ktovie. Snáď sa bude zasa čím pochváliť.
 


 



Dnes sa ale pochválim dokončenou šatkou. Teda dokončenou — zatiaľ iba doháčkovanou. Treba ju ešte vyblokovať, no na to potrebujem viac času a pokoj. Od pondelka už budú dievčence v škole, tak snáď sa k tomu dostanem.
Fotiť som skúšala všelijako, ale tieto modré a fialové odtiene môj foťák nejako nedáva (a nový si kvôli tomu kupovať nejdem). Možno vonku by boli farby reálnejšie, ale šatku po plotoch preto vešať nebudem. V skutočnosti to sako pod ňou je normálnej tmavomodrej farby, na fotke je dosť do fialova a úmerne s tým sú skreslené  i ostatné odtiene.
 

 
 


Spomínala som, že uvažujem vynechať z návodu bordúru. Nakoniec som ju predsa len dala, ale upravila som si ju na užšiu. A dobre som urobila, ostala mi klbôčko hádam ešte na jeden riadok. Pre ilustráciu obrázok s takmer celým klbkom a so zvyškom. Mimochodom, háčkovaný košíček sa mi na klbko veľmi osvedčil, klbko sa nezafúľalo a navyše takmer do konca držalo tvar, takže sa priadza nezamotávala a háčkovalo sa výborne.

 


Nie je to reklama, klbko som si riadne kúpila za svoje :-)


Mohlo by sa zdať, že mi uháčkovanie šatky trvalo akosi dlho. Ale nie je to pravda. Nabudúce ukážem, čo ešte som popritom stihla.
Zatiaľ želám príjemný víkend a školákom aj ich rodičom (a samozrejme pani učiteľkám) úspešný vstup do nového školského roka.
Vierka.

2 komentáre:

  1. Vierka, šatka je nádherná a kaktus tiež :) Len tak medzirečou...máš aj popis na tú šatku?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evi, ďakujem za všetky komentáre, vidím, že popis si už našla :-)
      Kaktus zatiaľ žije, som zvedavá, ako to dopadne. Mrzí ma, že fotky šatky sú hrozné, sako vyzerá ako prašivé a pritom je nové, určite to skúsim ešte raz vyfotiť vonku, vnútri mi foťák tie farby príšerne skreslil.
      K tým háčikom: moja Evka bola minulý rok šiestačka a prihlásila sa na krúžok háčkovania, Tak som háčiky kupovala s tým, že však budú niekedy i pre ňu. Čo-to sa síce naučila, ale nejako ju to zatiaľ nenadchlo, nemá na to dosť trpezlivosti, možno sa k tomu niekedy v budúcnosti vráti. Ale ja háčiky rozhodne využijem, len toho času mať trochu viac :-)

      Odstrániť