štvrtok 4. decembra 2014

Napečené!

 

Nebojte sa, nie na Vianoce. S vianočným pečením začíname vždy až od Mikuláša a dosiaľ sme to vždy do Vianoc stihli. Niekedy aj značnú časť spotrebovať :-)
Dnes sa piekol, ako obvykle, chlebík, k Mikulášu orieškovo-ovsené sušienky a včera pokusná dávka trubičiek.
Chlebík mám rada klasický, veľký, ale ostatnej rodine viac vyhovujú menšie upečené vo forme, ľahšie sa im vraj krájajú.
Mám zdedenú po mame a vynovenú formu na oblátky, vylepšenú o termostat. Tak som ju hneď vyskúšala a upiekla orieškovo-škoricové trubičky. Oriešky sa do cesta nedávajú, lebo by sa lepili na formu. Iba sa opražia na masle, zalejú mliekom a nechajú postáť. Po chvíli sa mlieko precedí do cesta a mokré orechy na sitku zvýšia. Aničku napadlo, aby sme ich ešte použili do sušienok. Tak sme prisypali ovsené vločky, nastrúhanú čokoládu, ešte trochu nasekaných orieškov, cukor, múku, sódu bicarbónu a maslo — viac-menej od oka — a vyformovali na plech malé placičky. Piekli sa asi 15-20 min na 170 stupňov. Mali veľký úspech, mizli z taniera nadzvukovou rýchlosťou :-)

 


 





Na fotkách sa okrem pečiva nachádzajú ešte dve veci, ktoré stoja rozhodne za pozornosť: konopný obrus po starej mame a vianočná hviezda. Obrus som našla na chalupe v truhlici. Stará mama ho ani nestihla používať, je úplne ako nový, keď som ho objavila, nebol ešte ani opraný. Mám ho teraz vo svojej izbe-knižnici na stole. Je to veľký obrus, štvorcový, ozdobený iba vyšitým monogramom a ažúrkou spojený z dvoch kusov plátna. Vianočnú hviezdu som dostala pred pár dňami k narodeninám a je zvláštna, na rozdiel od bežne dostupných má namiesto jedného kvetu viacero menších, zvláštne pokrútených.



 



Tak, to by bolo na dnes všetko, v ďalšom príspevku sa už možno objaví aj niečo naozaj upečené k Vianociam.
Krásny deň všetkým! A pripravujte sa na Vianoce pomaličky, pokojne a bez stresu :-)


2 komentáre:

  1. Všetko je veľmi pekné a vyzerá aj mňamkové!
    Najkrajší je však ten obrus!!! Hotový skvost!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem, Daniela. Myslím, že aj výšivka na tomto obruse potvrdzuje to známe: Menej je viac.

    OdpovedaťOdstrániť