pondelok 13. júla 2015

Sladké cuketové vafle




 

Dnes len veľmi stručne, lebo sa treba vrhnúť do práce. Sľúbila som však naposledy sladkú verziu cuketových vaflí, tak tu je. Použila som recept na osvedčený cuketový koláč, ktorý pečieme i niekoľkokrát za sezónu.
Suroviny:
350 g cukety, 250 g cukru, 300 g polohrubej múky (ale ja zvyknem dať polovicu hladkej), 3 vajcia, 2 dl oleja, 1 prášok do pečiva, za hrsť mletých orechov, podľa chuti kakao, škorica, medovníkové korenie, my sme dali temtokrát i metý kardamom. Vyšľaháme zvlášť bielky, zvlášť všetko ostatné a napokon jemne spojíme bielky so zvyšnou hmotou. Z tohto množstva sme napiekli asi 12 vaflí a jeden koláč do menšej formy.
Nepretekala som sa s Aničkou, ktorá napečieme lepšie – oboje cuketové vafle, slané i sladké, sú výborné.









  


Keď má človek po ruke fotoaparát, slnečniciam neodolá. Aj keď tieto nie sú ukážkové, na poli viac buriny ako slnečníc, ale zasa v peknom prostredí, pomaly už pri západe slnka, nedalo sa nezastaviť pri nich :-)















 










 


A s touto „olejmaľbou“ sa zatiaľ lúčim, uvidím, kedy sa nájde čas na ďalší príspevok. Ale k vám určite na minútku nazriem. Tak krásny a pohodový nový týždeň a nech sa vám darí!
Vierka.






4 komentáre:

  1. Vierka, pekná prehliadka vafiel :) z takého cesta som veru ešte neskúšala...nádherný lán slnečníc...cestovali sme vo štvrtok do Lučenca smerom od Zvolena a tam boli tiež také nádherné slnečnice, ja zvyknem mávať v záhrade každý rok ale tohto roku bohužiaľ nenarástli...pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Evi, my máme cuketové koláče radi a v lete ich často pečiem, Aj vafle z tohto cesta nám pochutili.
      Slnečnice tiež pestujem doma v záhrade, mám ich však len zopár a ešte len začínajú kvitnúť.
      Pekný deň! V.

      Odstrániť
  2. Vierka, cuketu na sladko som ešte neskúšala. Ale keď hovoríš, že to je tvoj osvedčený recept, tak hádam vyskúšam. Tie vafle vyzerajú senzačne. :)
    Slnečnice sú úžasné. :) Maj sa krásne. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, je to vlastne recept, ktorý v zime používame na jablkový miešaný koláč, v lete, keď sú cukety, robím podľa neho cuketový. S cuketou nie je taký výrazný, preto dávam viac korenia, medovníkového, škorice, zázvoru, kardamomu apod.
      Hej, slnečnice sú krásne, také slnečnicové polia zbožňujem :-)
      Ahoj, V.

      Odstrániť