streda 28. novembra 2018

Ako upliesť nákrčník, čiapku, rukavice, ponožky na dlhej kruhovej ihlici?



Pre mňa objav za sto bodov. Už som naň natrafila dávnejšie, aj som začala pliesť ponožky, ale upadli do zabudnutia… :-)
Ale nedávno som si kúpila nádhernú vlnu na čiapky a nákrčníky pre seba a pre dcéry, tak tento super návod prišiel veľmi vhod. Veľmi ma to chytilo a pracujem už na tretej sade čiapky a nákrčníka. Zatiaľ mám fialovú pre seba a Aničku a ešte čaká Evka na svoju smaragdovú sadu, ale už i na tej sa usilovne pracuje.
Takže Mikuláš u nás nebude tento rok nadeľovať do čižiem, ale do čiapok :-) Aj keď dievčence skonštatovali, že to bude parádna nádielka aj bez ďalšieho obsahu.





Moja čiapka má okraj stočený do ruličky, je pletená na 90 očiek, hore mierne zúžená spletaním očiek. Nákrčník je jednoduchý na 96 očiek.
Aničkina čiapka je na 84 očiek – tento vzor má počet očiek deliteľný 6, tak preto), jej nákrčník je na 180 očiek, priala si taký, čo sa bude dať dvakrát omotať okolo krku.




 Evkina čiapka má na spodnom okraji tiež len ruličku z lícového úpletu, ďalej ten istý vzor a počet očiek je 84.
No a tá úžasná vlnka? Je to 100-percentné merino s názvom Morbidone talianskej výroby, vybrať si môžete z takýchto farieb (moju krásnu slivkovo-fialovú som vykúpila, teraz v ponuke nie je)




No a kde si tento mäkučký zázrak môžete kúpiť? Ja som ju nedávno objavila v Bratislave na Vajnorskej v tomto obchodíku.
Je tam ohromný výber a navyše sympatický a ochotný personál. Majú eshop, teda dá sa aj objednať. Nerobím reklamu preto, že by mi za to platili alebo niečo zadarmo venovali, všetko som si sama riadne kúpila, som ale viac než spokojná, preto táto „reklama“. A hádam aj niekomu pomôže s rozhodovaním pri budúcom výbere priadzí.

No a konečne sa dostávam k návodu. Je z youtube, veľmi skúsená pletiarka, ktorej videami sa občas inšpirujem, vysvetľuje pletenie nákrčníka, ale princíp pletenia čohokoľvek okrúhleho na dlhej okrúhlej ihlici, od detskej rukavičky až po čiapku je rovnaký.

https://www.youtube.com/watch?v=9NGt1S5A8N0&list=PL38XN9ao-SbVOTUeHqXKCDE43-_LKC-X1&index=9

 Aby ste si nemysleli, že háčkované snehové vločky som iba sľubovala, tu je ich zatiaľ zopár. Navyše fotku, kde som mala všetky, som si nechtiac z disku zmazala. Ďalšie mi ešte treba naškrobiť a na ďalších ešte do Vianoc popracujem, aj na reťazi na vianočný stromček. O tom ale zasa niekedy nabudúce.


 
 


Majte sa krásne!
Vierka




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára