štvrtok 15. novembra 2018

Ďalšia šatka pre začiatočníkov



Teplota na vonkajšom teplomeri predsa len začala pomaly klesať a dávať najavo, že zima i tento rok  príde. A tak vyťahujeme zo skríň namiesto tenkých šatiek tie pletené a háčkované.  Asi bude na mojom blogu prešatkované, pretože momentálne pletiem a háčkujem jednu šatku za druhou.

Dnes teda zasa jedna pre začiatočníčky (prípadne i začiatočníkov), ktorá sa objavila na fotke už i v minulom príspevku. Opäť vám budú stačiť hladké očká. Veľmi dobrý návod je na youtube a tak prikladám odkaz naň.
Šatka sa nielen ľahko pletie, ale aj výborne nosí, má tvar tupouhlého trojuholníka, je teda dostatočne dlhá a je štíhlejšia než obvyklé rovnoramenné šatky.
Moja, i tá vo videu, je pletená iba hladko, ale skúsenejším nič nebráni zakomponovať do nej i vzory, či už dierkavé, alebo i nórske.

https://www.youtube.com/watch?v=Hl7SUj6Coi8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2euAH5uvCOwPegVpgRVFl2ULsc46vCAA1a9_YgdjkbTwGIRxu7viQIXw8


A tu je moja šatka: opäť priadze, ktoré som ponachádzala v svojich zásobách. Farebná je Ocean color od Filo Blu, je to viskóza a polyakryl (51/49 %) – a druhá je stará známka Calma, ktorá sa vyrábala už hádam pred 30 rokmi – zhodou okolností má presne ten istý odtieň ako hnedá v tej strakatej priadzi, a tak k sebe celkom sadli :-)


 
 


Čo fotka, to iný odtieň. Táto asi najviac zodpovedá skutočnosti.

Nebolo nikoho, kto by sa chcel odfotiť a tak zapózoval náš Mufko :-)
Macko je z Ikey, už čoskoro oslávi 18. narodeniny, ale je stále vo výbornom stave, má 70 cm, ale dá sa v pohode strčiť do práčky a vyprať, absolvoval túto procedúru už veľakrát. My už nemáme malé deti a vnúčatá sú zatiaľ v nedohľadne – ak by ste ho teda niekto chceli, kľudne napíšte, rada Vám ho pre deti venujem, nech ešte robí radosť.



Jedna z blogeriek, Laura, začala háčkovať k Vianociam snehové vločky a vyzvala priateľky, či sa nechcú zapojiť. Ja som moje vločky minulý rok porozdávala a tak som sa rada k výzve pridala. Ale o tom zasa nabudúce.

Prvý vianočný kaktus sa trochu poponáhľal, nemali sme pri ňom kalendár :-)  a tak už má prvé kvietky. Zrejme sa mi opelili medzi sebou ružový a biely, inak si to neviem vysvetliť, ale farba je to zaujímavá:




Snehové vločky a ďalšie šatky hádam čoskoro.
Zatiaľ sa majte krásne!
Vierka.






3 komentáre:

  1. Nádherná šatka a má krásny tvar, íško závidím, že ja také nezvládam :-) Vedela by som si ju predstaviť ako satoružovú...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, to by si určite zvládla, napríklad i podľa toho videa. Tá pani má naviac i videá pre úplných začiatočníkov, len treba mať chuť a čas a skúšať to :-)
      Vďaka za komentár, maj sa krásne!

      Odstrániť