pondelok 5. novembra 2018

Pre tých, čo vedia pliesť iba hladko

Milé priateľky!
Neuveriteľné, ale zasa mesiac preč. Letí to veru. Nie, že by som za ten mesiac nič neurobila, pribudlo zopár štrikovaných vecičiek, len na fotenie a písanie akosi nezvýšil čas ani chuť. Až teraz. Do izby mi krásne svieti slniečko, tak som to využila a vytiahla fotoaparát a tiež to, čo som minule sľúbila.

Orchidea od manžela k meninám, lebo tú, čo som mala doma, mi upolieval k smrti :-)


A tu už je dokončený výrobok z predchádzajúceho príspevku. Tam toho ešte nebolo veľa vidieť. Jedná sa o šatku, u mňa už ani neviem koľkú v poradí.
Takže, ako som napísala v nadpise, túto šatku dokáže upliesť hocikto, kto vie nahodiť očká a pliesť hladko. Nič viac. Nahodíme tri očká, čo znamená, že začíname pliesť odspodu smerom nahor, teda k najširšej strane. Každú stranu začíname upletením krajného očka, nahodením priadze a pletieme hladko po predposledné očko. Niekto pletie i posledné, ja som zvyknutá ho iba prebrať bez pletenia na ihlicu.
Takto pokračujete, kým vám stačí priadza, kým sa vám chce, kým má šatka dostatočnú veľkosť... Ak máte jednej priadze málo, nemusíte hneď utekať do obchodu. Využite zvyšky, striedajte pásiky rozličných farieb, tí pokročilejší nemusia dodržať ani to „hladko“ a môžu pliesť akýkoľvek vzor — podstatné je len pridanie očka na začiatku každého riadka.




Ja som na šatku použila priadze, ktoré som ponachádzala v svojich zásobách, Hnedá s hrčkami je Fantazie od českého výrobcu SDS, ani neviem, či sa ešte vyrába a či vôbec ten výrobca ešte existuje. Svetlá priadza je štvornitka, ktorú som si namotala z veľkej asi kilovej cievky z bavlny/polyakryl, ktorú som kúpila kedysi dávno, použila už kade-tade a stále nie a nie ju minúť.



A konečne sa dostávam i k „zvláštnym“ ihliciam. Jedná sa o  hranaté ihlice — videli ste už také alebo nebodaj vyskúšali? Určite odporúčam, mne aspoň veľmi vyhovujú. Dajú sa kúpiť i jednotlivo, ja som dostala k sviatku celú sadu, sú to KnitPro Cubics Deluxe, sada vymeniteľných ihlíc rôznych veľkostí a s lankami rôznych dĺžok. (Nie, nejedná sa o reklamu, sú riadne kúpené a za zhruba rok, čo ich mám, aj riadne využité.)



Pozornému oku iste neuniklo, že na prvom obrázku boli výrobky dva. Využila som dnešné slniečko a nafotila ešte jednu šatku, či skôr taký šatkošál. Ako sa pletie, to vám vysvetlím zasa nabudúce.
Majte sa krásne!
Vierka.




2 komentáre:

  1. Šátek vypadá opravdu krásně a postup by mne zajímal. Děkuji za inspiraci.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Elli, ďakujem za komentár. Postup je v blogu popísaný, ak je nejasný, rada vysvetlím podrobnejšie. Nákres k tomu ale urobiť neviem.
    Krásny deň! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť