streda 23. januára 2019

Dlho po Vianociach

 

 … mi robí radosť vianočná hviezda. Botanický názov je prýštec najkrajší, latinsky Euphorbia pulcherrima. Každý rok nejakú dostanem ako darček, väčšinou k narodeninám, ktoré mám na konci novembra – vtedy sa obvykle tento kvet začína predávať. Mala som už červenú, ružovú, červenú plnokvetú a teraz bielu. Krátko po Vianociach už bývajú opadané listy a hoci si nemyslím, že som zlá záhradníčka, kvety obvykle po Novom roku putujú do kompostu. Táto posledná ma ale milo prekvapila. Dá sa povedať, že vyzerá stále rovnako. Nič nežltne, nič neopadáva. Asi najviac záleží na tom, odkiaľ a ako sa k nám dostala, ako ju skladovali, ako sa o ňu starali v kvetinárstve. Viem, že budúcich Vianoc sa nedočká – to som už párkrát skúšala – raz síce prežila, ale už nebola zďaleka taká pekná a kvitla málo. Možno máte niekto iné skúsenosti, ak áno, sem s nimi :-)



  


V prestávkach pomedzi zamestnanie si robím radosť ešte ručnými prácami, to dobre viete. Sto razy už som si dala záväzok, že najskôr dokončím jednu, až potom začnem ďalšiu. Ale na druhej strane si vravím, načo? Začnem 3-4, vždy si vyberiem na chvíľu to, na čo mám chuť, prípadne svetelné podmienky. Aspoň ma to viac teší, než snažiť sa niečo dokončiť za každú cenu.
Tak som okrem rozrobeného svetra, pulovra a šatky začala ešte tento šál. No, bude to skôr maxišál – pritom ľahučký, predpokladám max. 100-150 gramov, len tak cez plecia na spoločenské šaty. Priadza je prekrásna, jemná, s mohérom a zlatistou nitkou – odfotiť sa mi to ale zatiaľ poriadne nepodarilo. Snáď až bude vonku na jar pekne – teraz to do snehu hádzať nejdem :-) Veď i tak, kým ho dokončím, to ešte potrvá.



 
 

U nás striedavo svieti slniečko a chvíľami sa mračí a poletuje sneh – vidno to aj na fotkách – behom chvíľky sa vystriedalo niekoľko odtieňov, všade vyzerá priadza inak. Aj som zabudla spomenúť názov: jedná sa o Stardust od Scheepjes, je fakt úžasná, teším sa na konečný výsledok.
A teším sa samozrejme aj na to, čo vytvoríte vy.
Prajem krásny deň a dobrú náladu!
Vierka.


3 komentáre:

  1. Vierka, takže máš predĺžené Vianoce vďaka hviezde :-)
    Šálik je nadýchaný, ľahký, jemný ...
    A k tým viacerým načatým prácam - prečo nie, veď podľa nálady raz jednu a druhý raz druhú. Ja mám síce vyšívanie vždy len jedno, ale k tomu štrikovanie a teraz dokonca dve - malé a veľké :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Daniela, sledujem to - chrlíš výšivky jednu za druhou, sú krásne. Ja sa ale neviem dočkať, kedy uvidím tvoje deky, hlavne som zvedavá na tú modulovú, lebo také na také niečo sa už dlho chystám. Maj sa krásne! v.

      Odstrániť