sobota 16. marca 2013

Dubium ornithogalum





Tejto nádhernej kvetinke som ešte niečo dlžná. Dostala som ju ku Dňu žien. Aj som ju hneď odfotila, ale s fotkou som nebola spokojná, tak tu je ešte zopár pokusov:
 



    



Zaujímala som sa, čo je to vlastne za kvietok. V žiadnej z kníh, čo mám doma vo svojej knižnici, sa mi ale nepodarilo nič zistiť. Asi to bude teda u nás novinka. 
Internet je predsa len aktuálnejší ako moje knihy, našla som hŕbu obrázkov. A tu sú aj pestovateľské rady. Niektorí uvádzajú, že kúpili dubium ako rastlinu do záhrady, nie je mrazuvzdorné a musí sa teda na zimu vyberať. Ja ho mám zatiaľ v črepníku na okne, teda ako izbovú rastlinu, zatiaľ má jednu stonku s kvetmi, na ktorej postupne zo stredu rozkvitajú ďalšie a ďalšie kvietky a z cibule vyrašila ešte jedna stonka, na nej veľa púčikov, tak sa teším na tú nádheru.
Čo bude s rastlinkou ďalej, keď odkvitne – uvidíme – potom poreferujem :-)

 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára