štvrtok 28. marca 2013

Medvedie labky

Tento blog som si nezakladala s úmyslom uverejňovať recepty. Je ich na internete habadej. Ale dnes mi to nedalo.
Konečne som sa dostala k Veľkonočnému pečeniu. Najskôr to boli tri pláty cesta na punčový rez – už som taký domáci nejedla hádam 15 rokov :-) Aby mali aj deti nejaké zásluhy, zarobila som cesto na medvedie labky. Zistila som pred Vianocami, keď mi dcérky pomáhali, že odkedy chodia na keramický krúžok, nielen s hlinou, ale aj s cestom im to ide dobre. Tak dostali formičky, cesto a tlačili. A tu je výsledok:






 Recept je hádam ešte po starej mame alebo nejakej jej priateľke. Len tak mimochodom – keď som si pozerala zošit s receptmi, ktoré si kedysi dávno zapisovala, boli tam i jedny medvedie labky, ale pri recepte poznámka: „Nedará sa!“ :-)

Tieto naše sa ale podarili. Treba na ne:
900 g polohrubej múky
500 g masla alebo smetolu, my sme použili jedno maslo a jednu Heru
300 g práškového cukru
350 g orechov
2 vajcia
vanilkový cukor (lepšie ak máte priamo v cukre vanilkový lusk, predsa len je to tak prírodné)
štipku prášku do pečiva
– a veľa-veľa formičiek. Použili sme i novšie, i staručké, zdedené po mame a starej mame.








Mimochodom, tie, zo starých formičiek chutia najlepšie :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára